fredag 21 augusti 2009

Så här i influensa tider

Miss Beatrice, kyrkans organist var i 80-års åldern och hade aldrig varit
gift. Hon var beundrad för sitt rara och omtänksamma sätt mot alla.

En eftermiddag kom pastorn och besökte henne och hon visade in honom in i
sitt pikanta vardagsrum. Hon bad honom sitta ned medan hon lagade en kopp
te. När han satt där vänd mot hennes Hammond organ, noterade den unge
pastorn en söt glasskål stående högst upp. Skålen var fylld med vatten och
i vattnet flöt, av alla saker, en kondom!

När hon kom tillbaka med te och scones började de prata. Pastorn försökte
dölja sin nyfikenhet om skålen med vatten och det underliga flytetyget,
till sist tog nyfikenheten överhand och frågade. Han sa Miss Beatrice, jag
undrar om du vill berätta för mig om den där? och pekande på skålen.

Oh, ja svarade hon, är den inte underbar! Jag gick genom parken för några
månader sen och hittade ett litet paket på backen. När jag frågade vad det
var sa de att jag skulle placera den på "the organ" och hålla den våt så
skulle den förebygga spridning av sjukdomar. Och vet du vad, jag har inte
varit förkyld på hela vintern!

2 kommentarer:

Adele sa...

Ja man ska inte underskatta trons underverk. Eller placeboeffekten!

Peb sa...

Hehe bra användningsområde jag ska genast prova :-)