måndag 17 augusti 2009

Saker som gör mig lycklig....


Tända ljus, en varm filt, en bra film och en dubbelskotte. Balsam för själen när molnen hänger lågt och själen känns lite tung. Skotte borde ordineras oftare - hjälper mot det mesta!


Min nya fina svarta kökssoffa som så fint bryter mot höstljuset och de vackra ljusrosa pelargonerna. Här ska många sanningar sägas!




En alldeles ny sorts surströmming som inte doftade så starkt med gudomlig smak. Tillsammans med mandelpotatis på klämma med rödlök och creme fraiche. Och en stor kall Portello. Mums!


7 kommentarer:

QQ sa...

Skotte är en underskattad chokladbit. Fast bäst i test just nu är mörk kexchoklad.

Peb sa...

Dubbelnougat :-) en stor bit :-)

P sa...

Åh förresten så vill jag komma å sitta på din nya soffa å babbla lite ´- snart !

Adele sa...

Du är välkommen! Ta en promenad hit med 10 kg packning. :-) Tränade step styrka idag - himmel så kul! Som att dansa och hoppa och samtidigt få lite styrka i musklerna. Jippi!

Anonym sa...

vilken underbar "sanningsplats"

//Kelly

Anonym sa...

Har provsuttit - med den ordinarie ryggsäcken.....och den blev lättare - TACK! min älskade vän för att du finns!
Jag slår gärna ett slag för DAJM - mmmmm
Men bäst är nog......att äta röding, färskpotatis, citronsås tillsammans med ett fantastiskt sällskap i en timrad stuga med levande ljus.....det är få förunnat och jag njuter fortfarande. TACK!

Betty sa...

Jag hejjar på mörk choklad i olika former. Kommer inte ens ihåg hur Skotte smakar... :-) Dajm är inte heller så dumt!

Och vilken fin soffa!!