måndag 24 augusti 2009

Återrapportering!

Fjället är fullt av kantareller.

Läste i gästboken att vi ifjol plockade ca 3-4 liter kantareller var?!? Någon hade klämkäckt skrivit att vi var nöjda ändå? Varför undrar man? Jo tydligen för att vi hade varit tvungen att gå 2 mil varje dag för att hitta dem? Ja det är en logik som bara ni som gillar att träna förstår sig på. Jag kan iofs känna att man kan vara nöjd ändå för att man fått umgås med er, men jag vet inte om jag var nöjd med att gå 6 mil för 3 liter kantareller, samma mängd hade kostat 200 kr på torget och då hade man sluppit gå 6 mil.

Nog om det...i år fick vi ihop 30 liter var och jag är nöjd ;-) Längtar efter att få bjuda er på svampmackor...jag återkommer om det. Hur är det nu...Fröken Augusti knyckte min månad. Orkar ni med två fröknar i september eller ska jag ta oktober? Har vi en fröken oktober?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med tanke på resan söder ut, ja den kroppsliga så är 6mil i fjällterräng inte fy skam...rumpan lyftes med 3cm Och vet ni vad en sådan behandling kostar på klinik? Jo, massor!


Kelly
som ville vara med men.....

Anonym sa...

aha så med den logiken tjänade vi alltså flera tusen på det uteblivna rumplyftet plus de tvåhundra kronorna som vi slapp köpa svamp för. Härligt!

Peb sa...

Hej hopp finns det en fröken oktober ? - annars kan ju första helgen i oktober passa bra :-)