onsdag 20 maj 2009

Vann rätt låt?

På begäran så kommer här schlagerpanelens dom. Jag känner mig f.ö. väldigt ensam i panelen...

I kretsarna har det snackats om Fairytale som årets vinnare ända sedan norrmännen släppte den före semifinalen i deras melodifestival och den har varit helt överlägsen i alla undersökningar...men i fjol var det Sverige som tippades som vinnare, så de är helt opålitliga.

Eftersom hela Europa blev charmade av gutten så var det rimligtvis rätt låt som vann. Och jag gillade den stenhårt, första och andra gången, men man börjar kräkas på den rätt snabbt. Om det blir en radioplåga kommer vi att bli galna om en månad.

De enda bidrag som eventuellt kommer att ha fortsatt liv i min mp3 är Estland

och kanske Bosnien



Nu skulle jag kunna roa mig med att förklara varför Norges rekord inte alls var något rekord, analysa röstningsmönster på olika ledder, spekulera kring de nya reglernas betydelse för tävlingen i allmänhet och La Voix i synnerhet och en massa annat kul. Men jag vet inte om det här är rätt forum...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Portugal! Jag tycker den var bäst annars är det för mycket låtar tycker jag. Jag blir alldels trött av att höra alla och komma ihåg är svårt. typ 15 låtar vore lagom tycker jag.
lizzy

Peb sa...

Bra lät det båda två - jag tappar defintivt bort mig i alla låtar när man ser hela och ja norge var ju hurtigt och ja vi kommer att blikräkless på Fairytale.....och jag längtar lite till Urkult - eller hur QQ, Kram