lördag 30 maj 2009

Kontraster

Hemma efter roliga och intensiva dagar i Los Angeles. Första delen av resan bodde vi i charmiga Santa Monica, men när det var dags för konferens så flyttade vi till down town. Futuristiskt, apokalyptsiskt och ocharmigt. Men visst är det lite häftigt att bo på våning 23 på hotellet. Och känna en hisnande känsla i magen varje gång hissen närmar sig bottenvåningen.

Hissarna gick utanpå huset och det var så att man nästan väntade på att det skulle komma en flygande taxi runt knuten - som i 5:e elementet, typ.

Tror aldrig jag bott på våning 23 förr...

Nåja, nu är jag hemma och ska sätta mig i trädgården med dagens tidning, en kopp kaffe och invänta min väska som har gjort London på vägen hem... så skönt att vara hemma!
Och så skönt att vara hemma, bara kunna barfota tassa ut i trädgården.
Härligt att sommaren är här!

3 kommentarer:

Peb sa...

Oj oj som att åka karusell på grönan men varje dag....23:e våningen waow. Välkommen hem förresten :-))kram
P

Anonym sa...

Det är så härligt att ha dig hemma!

Att sitta på din veranda i solen, doftande hägg och syren med ett trivsamt samtal till ljudet av fåglarnas sång tillsammans med dig är både roligt och charmigt.

Kelly

QQ sa...

Jag längtar också till Bettys dansbana!