onsdag 6 maj 2009

Trött...

I morse låg molnen i knähöjd och ett fint duggregn följde mig till jobbet. Antar att det är helt i sin ordning, vi kan ju inte bara ha sol och polleneländet tvättas ju bort ur luften. Och det är ju bra!

Men sjukt trött är jag på morgnarna, det är som om jordens dragningskraft aldrig är så stor som när det är dags att släpa sig upp och göra sig i ordning för en ny arbetsdag. I morse var väl fortfarande medvetandet kvar i sängen eftersom jag glömde ett typiskt kvinnligt stödjande plagg... inte undra på att jag såg så konstig ut i spegeln... bara att börja om från början. (suck)

Och när jag sedan skulle hoppa upp på cykeln hade jag glömt att låsa upp...

...

men resten av dagen funkade och när jag cyklade hem så sken ju solen igen!

3 kommentarer:

Adele sa...

Betty - efter en intensiv period, när man stannar upp, då infinner sig tröttheten. Och det är helt okej. Kom bara ihåg att faktiskt bromsa ner lite och lata dig. Inkl en lat helg! /Kram A

Anonym sa...

Ta dig frihet att flexa, du som har möjlighet. Ligg kvar i sängen, ta en sovmorgon och unna dig att njuta en stund så livsenergin återvänder. Du vet om man har ett allt för fullspäckat schema med resor, roliga grejer, jobb så kan det vara värdefullt med en stunds återhämtning.

Och vad är en glömd BH i förhållande till att vara utan trosor på jobbet?

//Kelly

P sa...

Mamma mia - det måste ha varit troll i detta för jag kom inte heller på jobet med BH :-)