söndag 10 maj 2009

Betraktelser i vardagen

Vankande inte av en rosa plastväska, men dock av ett annat sött odjur. Morgonen innehåller både titta på fotboll, dressyrtävling och kladdkakebakning. Grannflickan har varit förbi och sålt Aftonbladet, grannpojken har lärt sig gå, grannflickan kan cykla utan stödhjul - det har hänt en del i vinter nu när grannarna tinar fram.

Valkyria tycker att det är ganska skönt att sitta på trappen och bra spana idag! Maken fick dressyrtävlingen. Skönt att sitta i solen och bara mysa och tänka på en mycket trevlig kväll. Det som slår mig varje gång att klockan blir så mycket, var hemma 01.30 Tack för skjuts Kelly.

Fröken Augusti kommer nu att påbörja planeringsarbetet för en trevlig sensommarkväll, vi får se om det kan bli med tunna......

Tack Adele för en härlig kväll

5 kommentarer:

Adele sa...

Konstigt att plötsligt längta till augusti... men det gör jag.

P sa...

Samma här :-) men det kommer nog en fröken juli oxå eller om det passar bättre ngn månad i höst som är bra....

Anonym sa...

Badtunna? jag har aldrig provat en badtunna så jag hoppas att det är en sådan.
lizzy

Pebbel sa...

Badtunnor är en ljuvlig uppfinning - man blir len varm och mjuk som en bäbis :-) och dte är härligt att sen ta sig upp och svalka sig i ett höstvatten...

Anonym sa...

Ser med tillförsikt och spänning fram mot varje månad. Jag längtar till balkong, sång, vänner och få ta yxan och klyva ved :-)

//Kelly