söndag 10 maj 2009

Ni kan aldrig gissa!!

Ni kan aldrig gissa hur jag blev väckt i morse klockn sju. Det var barnet som inte är som vi andra som dinglade med sin rosa plastväska i mitt ansikte och sa;
Mamma var är min femtiolapp egentligen?
Det var en frukansvärd obehaglig känsla att få en kall plastväska i ansiktet men jag kunde kvida fram;
Öh, den har jag bara lånat en stund sa jag, kontanter är hårdvaluta i vårt hus och ibland måste även jag som annars är en sådan perfekt mor och husmor ta mina barns pengar en liten stund tills jag varit på bankomaten.
Efter det hårda uppvaknandet kände jag i min arma kropp att nu har det hänt igen.
En fest med en sådan underbar mat att jag ska berätta för alla jag känner hur god den var,Adele du är en mästerkock! Och det italienska vinet.
Det var det godaste jag druckit.
Men varför. varför ska jag röka så mycket och dricka så mycket och vara ute så länge på natten? Min kropp säger framför allt nej tack till cigaretterna idag och jag har lovat mig själv att när det är dags för fröken juni ska jag ta bilen för att inte inledas i frestelse.
Nu har jag varit ute och gått med svarta faran och nu ska vårda min pollenallergi och ligga ner och läsa böcker istället för trädgårdsarbete.
Men tack kära Adele för en förtrollande trevlig kväll.

Mrs Lizzy

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rosa plastväska - helt underbart!

Tack Adele för allt gott - jag måste köpa balsamvinäger och lära mig använda produkten.

Adele sa...

Rosa plastväska - vil ha! Tack för en fantastisk kväll, ni är magiska vänner!

För övrigt ska man akta sig för skriftliga dagen-efter löften... jag tror att i juni är du redo för cigaretter och sprit igen!

Anonym sa...

Adele, du är vis - inga förhastade löften, mycket bra, Valkyria

Betti sa...

Ingen rosa plastväska i mitt ansikte i morse. (Tack och lov!)
Slog sovrekord och vaknade strax efter 12! (!!)
Kommer knappt ihåg när jag sov så länge senast... så det mina damer, som är otränade i partajandets ädla konst;
Det gäller bara att träna mer!
Och gömma plastväskorna! ;-)

Anonym sa...

Och du som antydde att tjejen inte har koll, jag tycker att inlägget tyder på motsatsen ;-)

//Kelly