tisdag 12 maj 2009

Ett, två, tre

Spridda betraktelser och funderingar som poppat upp sen i lördags


För det första
Ni var ju rödrosiga, lite rufsig i håret och log med hela ansiktet men...
Fröken Augusti och Betty vad hände egentligen i baksätet på min bil????
Koncentrerade mig visst för mycket på bilkörningen och missat en del
För den delen så älskar jag också ägarinnan av sockan

För det andra
Har funderat en hel del på lukter, bokstaven K och resan söder ut
Och eftersom samtalen svallade känns ämnet inte uttömt i mitt huvud
Likheten mellan mor och dotter är ofta stor, en vanlig ålder är 45, humöret varierar i lika stor utsträckning som kroppstemperaturen och rökning innebär ett för språng på 2år och ökar besvären. Men det kanske det är värt vad vet jag? Alla typer av meditativ träning så som yoga, falungong och Tai chi sägs lindra fasen av växling mellan årstiderna i vår kropp.
Men var befinner jag mig själv?
Resan söder ut har definitiv börjat med hjälp av jordens dragningskraft

För det tredje
Sist men inte minst tänker jag på alla vackra kvinnor mitt i livet
All energi och vad kvinnokraften kan leda till
Modiga, glad barn som bidrar till en fulländad verklighet
Alla allvarliga samtal, galna historier, skratt och livsbetraktelser
Den generositeten i alla som så öppenhjärtigt delar med sig av livet
Och jag får en vision av att vi kan nå till stjärnorna
Och att en kväll med er är himmelsk

3 kommentarer:

Adele sa...

Varmt, alldeles varmt och härligt bomullsmjukt känns det i hela mitt hjärta när jag läser detta. Och då är jag alltså inte ännu 45, eller? :-)

Betty sa...

Dementerar att det är min sock.
Var barfota.
Och frk Augusti med.

P sa...

Hihi - lukter och upphittade saker är mycket viktiga ledtrådar till ens hjärna - och m det är vänster eller höger som får vara med i spelet det visar sig såsmåningom...Kram