fredag 8 maj 2009

Händelsetrött

Fick ett sånt bra ord av Pebbles idag på telefon. Vi pratade om våren och alla måsten och alla roliga saker och allt som planeras in. Och varför man ändå kan känna sig så trött ibland fastän man gör så mycket roligt. Och det finns ett ord för detta! Händelsetrött.

Så, ibland ska man alltså skapa vila omkring sig och faktiskt ha tråkigt. Aktiv vila. Lugn och ro. Tid för tankar. Jag får det i promenader ute i naturen med alla dess ljud och färger, att ligga och lyssna på musik och att läsa bra böcker. Det allra bästa är när hängmattan kommer upp, där ligger jag ofta med filt och kudde och låter mig gungas till ro, med blicken vilande upp mot äppelträdet och himlen.

Hur hittar du din vila för att orka?

Ser fram emot min fröken Maj-middag imorgon och alla långa härliga samtal jag kommer att få, och energi från er!

2 kommentarer:

Peb sa...

Fast jag är inte trött utan fylld av energi :-) åh vill jobba massor å vill vara ledig massor .... men för några månader sen när vi var i fjällen - var jag lite händelsetrött och "glömde" en massa saker hela tiden ...

Anonym sa...

Oj vilket bra ord händelsetrött.
Jag åär akut händelsetrött nu och förra tog jag mig själv i kragen och bara vilade. Inga måsten eller göra utan bara lugn och ro. Den veckan ska jag leva länge på.
Men nu ser jag förstås framemot i morgon!
mrs lizzy