onsdag 7 juli 2010

Para ti Adele

...kommer här den dagliga dosen Djingis, nu på spanska. Helt annan text, pojkstackarn saknar tydligen kärlek, men visst känner man igen den gamle mongolen?

Som för övrigt nog inte saknade kärlek ett dugg, genetiska tester visar att ca 16 miljoner män har hans y-kromosom. Genomsnittet för en man som levde på 1200-talet är 20. Han är alltså troligen farfarsfarfarsfarfarsfarfar...etc. till ungefär 0,5 % av alla världens män. (Y-kromosomen ärvs ju bara från far till son.) Och till skillnad från det födelsedatum som jag hittade på åt honom är det här alldeles sant.

Det är så mycket jag gillar med den här. Kläderna, håret, höftvickningarna, de spastiska huvudrörelserna... Vem kan motstå Ivan?



Jag har bara en till på lager. Men det är den bästa av dem alla.

1 kommentar:

Adele sa...

Tack QQ! Passade extra bra när Spaniendottern fyller 18 idag!!! Vet inte om jag ska gråta eller skratta när jag ser hans kroppsspråk .
Sedan måste vi göra en liten djupdykning i din passion för Djingis... Berätta!