lördag 31 juli 2010

Fotbollsfest & disco

De norra stadsdelarna präglas just nu av fotbollsfestivalen - var man än vänder blicken så passerar lag på rad. Ikväll hägrar discot - i handfatet låg foundationtuben redan kl 08.30 - kanske lite tidigat att börja piffa - men man ska väl vara snygg på fältet oxå. Jag tror att hårtorken och plattången kommer att gå varm och slutligen kommer några förväntansfulla unga tjejer gå på schlagerklubben, där årets "stordisco" är.

Läste gammalt inläqg av QQ om en piffarkväll med utgång hos Kelly Klark - känner att jag är lite sugen på disco, La Larssons gitterögonskugga och hysteriskt tjatter!

Soccermom

4 kommentarer:

Adele sa...

Jag ler igenkännande. Och snart är jag där igen med barn nr 3. Och du också! :-) Sedan väntar Piteå Summergames, Gothia osv. Och av din beskrivning så förstår jag att de faktiskt beter sig som små mini Åren Går. För visst har vi en och annan som lägger på foundation redan på morgonen inför första slalomåket. . . Oavsett ålder behöver vi fest och glamour.

B2 sa...

I detta inlägg läste jag kort att det är fotbollsfestival och sen läste jag:
"the soccermom" är sugen på disco!!!
Jiihaaaa!!!!
Låter kanonkul - gärna disco, glitter och massor med tjatter :)))
Helst i slutet av veckan - kanske läge på fredag =)

P sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaa mer glitterögonskugga til folket !

QQ sa...

Vaddå jag, det var ju någon anonym...