måndag 5 juli 2010

En era av sushi och människoblod

Föreställ er arkeologerna som om tiotusen år kommer att gå igenom vår tids efterlämnade dokument; filmer, böcker, nätet... Vad kommer de att tänka om oss? Jag tror att de kommer att slå fast som en vetenskaplig sanning att under början av 2000-talet ersattes tron på en gud av tron på ... vampyrer. Det tar ju aldrig slut. Jag har i och för sig inga större problem med det, bara "Being Human" snart kommer tillbaka på SVT med en ny säsong. (Brittisk serie, lysande, se den.)

Men ändå. När man omtolkar Djingis Khan till en kinesisk vampyr...då har det väl gått för långt?

4 kommentarer:

Betty sa...

Ha Ha ha!

Och en klämmig och fartig låt. Och så har jag hamnat (igen) i vampyrträsket genom Twilight bok nr 3 som jag gav upp för ett halvår sedan, men som jag tänkte läsa ut. Nu.
Ingår väl i dagens allmänbildning.

Ganska tramsig, men rätt underhållande.

Anonym sa...

Mellandottern har hittat några böcker som heter Vampire Diaries, här hos oss är vi helt fast i vampyrträsket..... Ska se nya twilight oxå - måste få se Bella och Edward!

Valkyria

P sa...

Vilken totalt gräslig film......

QQ sa...

Det är kombinationen av den lätt aggressiva rösten, den snabba och käcka låten och den långsamma och lite läskiga videon som gör det här så alldeles underbart...tycker jag.

Jag skulle så gärna vilja veta vad texten betyder.