måndag 5 juli 2010

.......nanananani na...

Har också några boktips och en avrådan. Peter Robinson - En märklig affär - bra deckare, lånat av Betty alltså snyggt omslag. Sedan en till av honom som heter - I ondskans spår - läs den inte mycket otäck måste jag säga. Sedan shoppade jag på nya book store - Bodil Malmsten - en mycket trevlig bok -Hör hur ditt hjärta bultar i mig - kåser och funderingar, bilder om livet i Finistere och Stockholm - bland annat den här meningen finns i den
"Det krävs talang för att vara vuxen utan att vara gammal" Jacqus Brel - känns klockren, vi tränar för att nå dit, Eller hur ?

Sedan har jag påbörjat - Dalai Lama - Etik för ett nytt millennium - klok man det där - helt klart väldigt ödmjuk och jag håller fullständigt med om att - det viktigaste är inte vilken religion man tror på eller för den delen måste man inte tro för att kunna handla gott och att man faktiskt har ett val och det gör skillnad hur man gör !

3 kommentarer:

QQ sa...

Har för mig att jag läst I ondskans spår och gillade den. Har läst lite för mycket deckare, de flyter ihop lite, ibland.

Själv vill jag ÅKA till Finistère och inte bara läsa om det. Kollade efter resor och boende där härom dagen. Var där för ca 20 år sedan och det var underbart. Fransk cider och keltisk mentalitet, det blir inte mycket bättre. Inte under 2010...men kanske 2011.

P sa...

...såg idag att det finns 4 st blogg böcker plus 2-3 vanliga böcker som hon har skrivit där och nu har hon flyttat till ngt annat ställe vid kusten...kanske nåt för årengår ???

P sa...

boken var inte dålig men väldigt hemsk, fy å fy, jag är inte så förtjust i alltför våldsamma och otäcka saker...