måndag 12 juli 2010

Det krävs talang för att vara vuxen utan att vara gammal

Måste bara lägga in detta igen. Ung i sinnet men gammal i skinnet. Det är kanske det som är tragiken. Mina gamla morföräldrar tyckte inte om att hamna på bild. Under deras uppväxt och liv så hade de ju inte blivit fotograferade särskilt ofta. Dop, konfirmation, giftermål och så när de fyllde 50. Så när man skulle ta foton på dem så ville de ju inte så gärna och det var komentarer som - nej inte ska du väl fota mig som är så gammal och rynkig ..... sa de båda två. Kunde möjligtsvis gå med på att bli fotad med barnbarnet i knät. Mer som dokumentation tror jag - det var ju viktigt. Jag måste ju också tillägga att någon så "busig" som min morfar får man ju leta efter, sådär lite stillsamt, motsträvig och nötte på för att få hålla på med sina projekt. Mormor höll mer ordning, mest för att det skulle vara så, tror jag, för sen när hon blev själv och lite senil - då var det minsann mest fråga om - vilka snygga killar hon hade jobbat med :-)(ja hon trodde det på slutet att hon jobbade med personalen) och glad var hon.

Inga kommentarer: