lördag 6 mars 2010

Tacksam

Jag har sällan eller aldrig varit så "lycklig" som nu men framförallt är jag tacksam, tacksam för livet, tacksam för barnen, tacksam för er, tacksam för att tvättmaskinerna fungerade den här gången, tacksam för att jag hade en god apelsin i kylskåpet, tacksam för att pappa ringde och inte lät alltför eländig ! Skört är det livet ! Om jag när jag var trettio todde att livet var stöpt i en form så kan jag ju säga att - så fel man kan ha !
Sedan idag när jag promenerade i solen längs älven - Vårvinter är en fantastisk årstid - passerade jag en äldre dam ute med sin hund, hon utbrister
- Var det hackspetten, lyssna ? Vi lyssnar och så hörs det dova trummandet, vavid hon tar ett litet skutt och säger
- Nu leker livet ! Kunde inte annat än hålla med - och själv kan jag bara tillägga att leka, så roligt och kreativt !
Sedan vet jag att vårvinter för en del är tyngre och att kraven på att vara lycklig är stora och svåra att möta när sinnet är tungt, så här kommer den, en av mina bästa tröstlåtar !
width="480" height="385">

1 kommentar:

Adele sa...

Så tankvärt och bra! Kan bara konstatera att :
Ni är mitt takdropp, mitt spritt i benen, vårvinterljuset, mitt bubbelskratt. Jag gläds över att få vara "mer än 30 år" med er, och förstå att varje dag kan vara så underbar. Bara av att vara.