onsdag 10 mars 2010

En liten datorlängtan

Är utan dator i privatlivet sedan 1februari och jag tänker att det nog är bra att ibland vara utan. Måste medge att det gör att tiden expanderar och upplevelsen och närheten med yngsta sonen får mer utrymme. Utan en dator att konkurrera med så gör vi helt helt plötsligt mycket mer säker ihop. Åker skidor, är i naturen, pratar, läser ihop, går på bio och bara är. Det är helt fantastiskt!

Men visst finns det en hel del svårigheter också ja ni vet som att hitta telefonkatalogen istället för att gå på hitta.se men mest av allt saknar jag att läsa bloggen. Så efter några dagar i fjällen och en del samtal med åtta mycket kloka kvinnor som jag ser som kompetenta, smarta, underbara och sanningssägare så är jag civilt olydig och surfar på arbetstid......... oj oj oj det tar emot men jag är ju nybörjare och alla som tjuvrökt och sedan blivit rökare vet hur jävligt det var innan man vart van. Så jag gör som då fast tvärt om. Då försöker jag se nonchalant och cool ut nu försöker jag se seriös och upptagen ut. Ja jag vill faktiskt vara ifred och inte bli störd av någon just nu för jag läser och njuter alla underbart inspirerande inlägg.
Bara så ni vet så sätter ni spår och berör

4 kommentarer:

Anonym sa...

har saknat dig på bloggen, tur man har en direktlina när längtan blir för stor ;-)

Sitter mitt i det vackra, tysta orörda vita, långt från stan...tyvärr med en ofattbar smärta i halsen. Som jag ska försöka bota med lite cognac/whiskey? Har aldrig provat, men nu känns det som att jag inte har nåt annat att ta till...ICA på den här lilla orten säljer inte nåt som jag tror hjälper. (inte för att de säljer sprit heller, hehe)Hoppas ni har det bra och sportar lagom...saknar er! //En lätt lappsjuk La L

P sa...

Är det frivilligt eller mer av en händelse ? Bloggen läses snabbt å effektivt kanske på de 5 min som är kvar av ngn rast - jo jag gör det oxå - saknar dig på bloggen och saknar söndagsfika....kanske nåt att anv tid till Kram

P sa...

Till La La vill jag oxå säga krya på dig - sprit hjälper inte men kan kännas bättre för stunden + en bastu !

Adele sa...

Och du berör mig.