måndag 15 mars 2010

Tack för droger ibland!

Hade en massa planer för eftermiddagen och kvällen - skulle jobba länge och komma i kapp. Sedan hem och joxa lite hemma, kände att dagen var fylld av energi.

Och sedan kommer. det. Flimmer när jag tittar på dataskärmen, synbortfall och fokusproblem. Bara att ta medicin och cykla hem och lägga sig. Efter ett tag är känseln borta i halva ansiktet och huvudvärken är ett faktum. Men tack vara medicin och sömn några timmar kan jag i alla fall sitta här och skriva. Även om head-banging inte kommer vara min paradgren, varken i kväll eller i morgon.

Är glad över att mina migränanfall inte kommer så ofta nu för tiden.
Och vad som triggar - har faktiskt ingen aning. Ibland kommer det bara.
Suck.

Nä, dags att sova lite mer - som jag inte gjort det nog den här kvällen... men migränen är borta och det är så skönt!
I morgon är en annan dag!

5 kommentarer:

P sa...

Åh migrän är ett mysterium - skönt för dig att det blir mindre ofta - kanske de drabbar när livet har varit hektiskt en period - själv åt jag lite piler mot ryggvärk men tack var god smn och lite övningar är jag tillräckligt bra idag :-)Kram å simma lugnt idag !

Anonym sa...

Å vännen hoppas det är bättre idag
Sköt om dig

Kram/Kelly

QQ sa...

Min erfarenhet är att "migränsömnen" inte alls minskar behovet av nattsömn. Antagligen är det för dålig kvalitet på den.

Migrän är inte roligt alls. Jag får det som regel på lördagarna, och nej, jag dricker ytterst sällan alkohol på fredagkvällar (eller överhuvudtaget). Stress och sömnbrist under veckan verkar göra att min kropp reagerar när jag sedan slappnar av.

B2 sa...

QQ
Kanske läge att dricka ett glas rött på fredag :)))

NurseB2 sa...

Fö är migrän oftast ett tecken på att man är i nån slags obalans. Sen är svårigheten att förstå vad det är. Mkt på jobbet, hemma, i realtionen, med barnen ......
Sova i ett mörkt rum med droger brukar hjälpa ... men inte alltid.

Sök läkare .... det finns hjälp att få och ibland är det inte mediciner som hjälper men de kan vara en "räddare i nöden"
Kramar