lördag 13 mars 2010

Frivilligt!

Alldeles frivilligt har jag bestämt mig för att inte använda internet speciellt ofta. Jag insåg att jag kollade min mail minst 4 gånger/dag, att jag kollade tidningarna ett antal gånger per dag fast jag inte är direkt intresserad och att jag spenderade så många minuter per dag på internet att det inte var klokt. Bl.a innan jag gick och la mig var jag tvungen att tvärkolla lite och det gav mig ju inget.
Så nu surfar jag kanske bara varann dag eller mindre. Mailen kollar jag en gång per dag och jag helt plötsligt så mycket TID.
Bara senaste veckan har jag läst 3 romaner istället. Och jag känner mig så fri.
Jag känner mig förstås lite motströms men det är så skönt att istället för att bara slösurfa göra något som ger mig något . Och så slipper jag ha ont i nacken för att jag sitter fel vid datorn.
Lizzy

2 kommentarer:

B2 sa...

Men du gör ju helt rätt!
Jag hänger på :) det finns såå mycket annat som jag vill göra den här årstiden. Tycker att beslutet ger många vuxenpoäng!

Anonym sa...

Jag tycker det är klokt av dig men roas också av att du gör avsteg från att vara avhållsam. För då får jag se en glimt av dig på bloggen :-)Ser fram mot några boktips!

/Kelly