söndag 28 november 2010

Klimatförändringar

Det här är till viss del politik men ändå inte - vad Sverige gör har väl en viss betydelse på det stora hela men det har så mycket större betydelse vad de stora länderna gör. Alla partier har också miljö högt uppe på dagordningen eller lika lågt - beror på hur man ser på saken. Miljömålen är tagna av en enig riksdag för ett bra tag sedan.
Och jag är intresserad av hur ni ser på de här frågorna och bortse från politiken. Jag vill mer veta hur ni alla känner för för det här miljöproblemet - för jag vet och förstår att det kan verka väldigt abstrakt och långt borta och skrämmande och intressant kanske är likgiltigt o s v. Och jag är inte ute efter några rättesnören utan mer kanske hur en sån här sak verkar vara från utsidan.....jag berättar om det här ungefär som att ni andra berättar om saker som berör er och finns mycket tydligare i era liv än i mitt - vilket jag lär mig massor om psykologi, kultur, studiemedel, ekonomi, företagande ja allt - och ja nu var jag mest nyfiken.

Inga kommentarer: