lördag 27 november 2010

Jag skulle vilja veta vad ni tycker

Det är väldigt tyst på bloggen och jag skulle vilja veta vad ni tycker om det som jag pratar om - är det för stort och skrämmande ? Eller är det obegripligt långt borta ? Världen är ju stor och Sverige litet.....
Här är länken iallafall och miljöministern är tydlig - Sverige ska gå före - vi kan visa vägen - vi har idag mycket kunskap som vi kan ge och sälja till andra när det gäller miljöteknik - men i Kina utexamineras det 100 000 ingenjörer/år - så det gäller att passa på !
www.naturvardsverket.se/klimatforum
och än en gång så - det här händer och det händer nu ! Grönlandsisen har aldrig varit så liten - för för första gången i världen har västpassagen blivit seglingsbar - vilket kan ändra strömmarnas riktning - och vädret och klimatet även här uppe i norr. Det är ju kallt här - men det är bara här - i ett globalt perspektiv har det aldrig varit så varmt som 2010.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker en hel massa, det vet du P Och jag diskuterar gärna dessa frågor med dig men jag håller mina politiska åsikter till min egen blogg.

För mig känns det inte ok att "prata" politik på vår blogg

//Kelly

P sa...

Tänkte nog egentligen inte att det var politik - sedan kan jag väl tycka att det är "ok" att prata allt - utom att bete sig illa på något sätt !

P sa...

Kul med egen blogg förresten - var hittar man den :-))