fredag 19 november 2010

Dagens fniss

Efter en tung dag med begravning kände jag att jag behövde skratta lite innan jag attackerade min roman av Zola så jag gick in på en av mina favoritsajter som jag skrivit om förr, vie de merde, som på svenska antagligen skulle heta "mitt liv är skit". Det är ju franska, så det är visst studierelaterat så det så. En av dagens bästa, speciellt riktad till Betty:

I dag tappade jag min ring på universitetet. Jag satte därför upp lappar lite överallt där det stod "ring borttappad, var snäll och kontakta mig på.....". Hittills har jag fått ett enda svar. "Snyggt försök, Sauron." Mitt liv är skit.

Och det här skulle kunna vara jag:

I dag lyckades jag äntligen vakna 07.15 och jag kom alltså för första gången i tid till kontoret, och jag var jättestolt. Min chef kom till och med fram för att gratulera mig. Han var klädd i dykardräkt och gav mig några dvärgkaniner i present. Sedan vaknade jag på riktigt. Klockan var 07.58. Mitt liv är skit.

Tja, det var det hela...ännu en liten stund som jag lyckats ägna åt något annat än det jag borde. Måste be Dottern låsa in alla datorer när hon går hemifrån.

2 kommentarer:

P sa...

Hoppas att det var en bra begravning ! Kram

Betty sa...

hehe...

Läste först "Sharon", och tänkte, men, det där var väl inte så kul.
Läste igen, och så var det så mycket roligare..!