fredag 4 februari 2011

Tusen spänn för ett hål

Bet sönder en tand här om dagen....
Fick en akut tid i morse 8.15
Glad i hågen trampade jag dit och tusen kronor fattigare gick jag därifrån.......

Ny tandläkare för dagen, namnet lät ruskigt bekant
Plötsligt kom jag ihåg en lång, snygg, senig och mörkhårig kille i parallellklassen men det var ju ett tag sedan.....typ 30 år....oj oj

Kan det vara Krille som ja hade varit lite förälskad i?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken...... Den här halvskalliga, runda mannen med rynkigt ansikte var alldeles för gammal.....

När han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag
frågade om han hade gått på Vallaskolan

- Ja, det gjorde jag, svarade han.

- När gick du ut då, frågade jag?

- Jag var i avgångsklassen 1981, sa han.

- Du gick i min klass då! Jag log......

Han såg närmare på mig.
Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, jävligt dumdryga fete och elake man:

- VAD UNDERVISADE DU I DÅ?

5 kommentarer:

Adele sa...

Du glömde ointelligent! :-)

Betty sa...

Kan det vara så att tandläkare tar ut all livets orättvisor på sina patienter?

Plågar, skinnar och nu också förolämpar.

För vem muckar med den som ska sätta en borr i munnen på en?

----
Och så glömde du korkad...

lizzy sa...

Herregud så dum gubbe!!!!!
Jag blir alldeles uppjagad!

P sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
P sa...

Årengår men vi består ! En del män klarar inte konkurrensen så bra. .......