fredag 4 februari 2011

Du är inte ensam, Kelly

Alltså...visst skämtade han??? Men på sätt och vis förstår jag honom..han lider antagligen av samma bristande självinsikt som jag. Jag tror ju, innerst inne, att jag på sin höjd är dryga trettio. (Varav naturligtvis följer att jag även ser mina kära väninnor som 30-åringar). Men vilken idiot, ändå, du skulle ha slagit ut några tänder och sagt åt honom att fixa det själv, gubbe.

Min säkerhetsvaktsincident igår bleknar faktiskt i jämförelse, men ändå... Jag jobbade sent och som vanligt kom Securitas förbi på en av sina rundor. Det har hänt förr, jag har då kunnat peka på kortet vid dörren och vakten brukar nöja sig med att konstatera att det är samma feja vid dörren som bakom skrivbordet och att alles ist in Ordnung. Men inte igår. Då krävde vakteländet mig på leg. för att vara säker på att jag var jag. Han fick se mitt leg, och då pekar den 25-åriga pojkspolingen kortet vid dörren och säger, på stockholmska "-eh, duu, det var bra länge sen det där kortet var taget, va".

Bussigt, sa jag.

Då insåg han nog att han varit mindre smidig, för han började svamla om att jag ju hade så långt hår på kortet och pep iväg fort som bara den. Och OK, om jag haft fylliga lockar ner till midjan idag och varit snaggad på bilden hade jag kunnat köpa det. Det tar tid att odla ett hårsvall. Men tvärtom...är liksom en annan sak.

Så tolv år av nit och redlighet i statens tjänst har fått mig att förfalla till oigenkännlighet.. Så visste man det.

Förresten är det här inlägg nr 1.600. Vem hade kunnat tro det då vi drog igång?

2 kommentarer:

P sa...

Strax över tjugotre gånger två - kan ju vara bra att öva på...om man nu tycker illa om att säga nästan femtio :-)

lizzy sa...

Oj, oj! Vilken lurk.