söndag 27 februari 2011

Eurovision, äpplen och päron

Nu ska vi leka! Den här, som kom trea i Österrike i fredags, postar jag inte i första hand för att den är typ hundra gånger roligare än tröökballaden som vann, utan av en helt annan anledning. Your mission, should you choose to accept, är att gissa varför.

För tre (3) poäng och en semla med extra grädde på: Kolla hur killen i brun kavaj ser ut.

För två (2) poäng och en chokladboll: Lyssna ordentligt hur killen i brun kavaj låter. I synnerhet när han drar ut på stavelserna i 'jacuzzi' efter 2.55.

För ett (1) poäng och ett ballerinakex: Betänk (fint ord) vad han heter.

Så, vem vinner? Inläggsrubriken är en ledtråd.

10 kommentarer:

P sa...

Colin firth med lite joe strummer touch :-))

QQ sa...

Då menar du nog inte han i brun kavaj, väl? Det är han som är intressant i detta. VARFÖR tycker jag det var så märkligt och oväntat att hitta honom i österrikiska melodifestivalen? Vad är så speciellt med just honom?

QQ sa...

Gåtan löst av en av mina icke-bloggande och icke Umeå-baserade kompisar. Maria Å, som Betty och ev. även Pebbles och Adele känner.

Ingen annan som vill försöka? Börjar misstänka att den enda som är road av det här är jag själv...

P sa...

Sorry .....det är något i din historia som fattas mig...han är lite lik Sting :-))

QQ sa...

Och bingo!!

Visst, det är lill-Sting, Stings son alltså. Pappa måste vara så stolt, tänk, trea i österrikiska melodifestivalen...

QQ sa...

Dessutom är även du nu stolt innehavare av vad som kan vara världshistoriens mest värdelösa vetande.

Betty sa...

Hur tusan kan Sting ha en sådan vuxen son??

Något är fel här...

Anonym sa...

Du är skyldig mig en semla (utgår från att du gör en personlig levererans, slipper helst att få den i posten! ;-D )! Får väl erkänna att jag tog det på namnet, hade antagligen kunnat gissa hela natten om jag bara gått på utseendet... för att inte tala om sammanhanget... :-p

QQ sa...

Svårt att hitta till någon som är anonym...

QQ sa...

Alltså...Sting fyller 60 i år. Otroligt.