torsdag 13 maj 2010

Sanskrit's the new black?

Jag fortsätter och avslutar (för den här gången) min miniserie över konstiga företeelser i Eurovisionland med litauiska Agama, som sjunger på sanskrit. Underbart underligt med eurovision-sång på ett språk som varit utdött i flera tusen år, och vilken röst hon har. Dessutom - hur mycket Urkult är det här på en skala?



Fast egentligen kan jag förstås inte vara säker på att det är sanskrit. Det kan mycket väl vara litauiskt rövarspråk och smart marknadsföring... Förresten kom de fyra i den litauiska uttagningen. I fall någon undrade.

3 kommentarer:

P sa...

På tal om urkult ja !!! Visst ska ni dit - nu bokar jag tält å bilplats berdvid tomtestugan :-))

Anonym sa...

Lyssnar, blundar och ser mig själv sittande på stenarna vid Nämforsen lyssnande till den här låten och ja QQ det känns helt rätt.

//Kelly

Anonym sa...

Fantastiskt!!! //La L