söndag 23 maj 2010

Även den längsta resan börjar med ett första steg

Ja, idag var det alltså dags för mig och J att lämna soffan och attackera kondisen... eller - som i mitt fall, avsaknaden av den. Sagt och gjort, enligt konstens alla regler hade J hittat ett program för soffisar på nätet - med en mycket varsam början.

Gå i snabb takt 10 minueter, jogga 30 sekunder, gå 1 minut upprepa 5 gånger - avsluta med att promenera i snabb takt 5 minuter.

Vi är peppade och nöjda med att kommit iväg gång 1.
Nu jäklar!
Pass 2 och 3 är inplanerade.

Och om 12 veckor ska vi fixa att springa 30 minuter...
yey!

4 kommentarer:

Adele sa...

Så målmedvetet kommer du att lyckas galant. Hoppas ni kommer ihåg att stretcha också. och har bra skor. Spark i baken!

P sa...

heja heja friskt humör - det är det som susen gör !

Anonym sa...

Grattis till er första etapp!

//Kelly

Anonym sa...

Låter skitbra! Önskar att jag bodde på din sida av stan...tänker varje dag att jag ska ge mig ut, men mitt andra jag tycker att jag borde stanna inne...//La L