tisdag 25 maj 2010

Expertpanelen

I elfte timmen, minst sagt...

Sverige får det tungt att ta sig till final (jf ishockeyn) eftersom de hamnat i den bättre eller snarare mindre dåliga semifinalen. Naturligtvis är det ett balladtätt år när vi skickar den första balladen i modern tid, så jag tror vi drunknar i bearnaisesåsen. OM vi klarar oss till final kommer vi kring tolfte plats skulle jag tro.

Jag tror det står mellan Azerbaijan och Israel, med viss varning för Armenien och Tyskland. Minns var ni hörde det först...

Nu är det Slovakien. Jag gillar dem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är verkligen ingen expert men mina öron gillar Albaniens låt.... känner hur mina fötter vill skutta :-)så den vinner ;-)

Men snälla lyssna på Belgiens bidrag så fullkomligt älskar balladen som Tom Dice framför....vill dansa nära någon....tätt.... så älskar jag hans gitarr ett vegetariskt alternativ till Belgien Blue....så snygg

//Kelly

Anonym sa...

Jag skrattade så jag grät åt fågeln som dök upp bakom maltas låt. men annars är jag svag för tysklands låt och belgiums låt iår.
Lizzy

Adele sa...

Oj - tror jag missat något. Är det schlagerfestivalsfinal dags? :-)

QQ sa...

Ja Maltas jättepippi var underhållande. Och sjukt omotiverad. Fast jag hade nästan roligare åt fjärilsvingarna som fälldes ut ur vitryskornas klänningar. Och Robert Wells? Vad gjorde han där? Har han förlorat alla sina pengar i finanskrisen?