söndag 2 maj 2010

Konstigt!

I går skulle mina stora flickor baka goda cupcakes. Allt gick bra förrutom att elvispen gick sönder. Det blev en sådandär elak doft av bränt plast då den havererade, men det gick snabbt att vädra ut. Men det som är konstigt med den här historian är att djuret, den svarta hunden stinker av bränt plast. Och hon var inte ens i närheten av den brända vispen.
Nu ska jag gå ut igen och försöka vädra bort doften, för hon luktar verkligen dåligt!
Hur kan detta hända? Finns det en vetenskaplig förklaring tror ni?
Lizzy

2 kommentarer:

Betty sa...

Mycket märkligt.. har du kollat om djuret lyckats äta i sig resterna av den gamla vispen? Så där i lönndom? Skulle kanske kunna förklara... ??

Anonym sa...

det är det där med hår som tar åt sig all odör av rök......jag minns med förskräckelse hur jag som icke rökare arbetande i rökig krogmiljö, inte kul! Kunde aldrig lägga mig utan att tvätta håret.... för det kom rökpuffar från huvudet så fort jag vände mig i sängen. Prövade självklart ibland då tröttheten var mig övermäktig men lukten var så påträngande att jag inte kunde somna.....bara att kliva upp och duscha.
//Kelly