torsdag 1 april 2010

Svenskt i de små detaljerna

Nu har jag kommit fram till Mattias Dahlgrens Sommarprat. Han får mig att känna mig så "svensk" när han listar upp de små detaljerna som kan vara det som skiljer oss från andra nationaliteter. Läs och njut:

"En dålig osthyvel vi köpt på IKEA, en sprucken smörkniv, en snusdosa, en majblomma som blivit liggande under sätet i bilen, smörkolapapperet i en undanhängd jackficka i en garderob, en fläck med lingonsylt på en skjorta, doften av en surströmmingsfest som satt sig i en trasmatta, kassettbanden med dansbandsmusik i sommartorpet, räksalladen på varmkorven, den stoppade raggsockan som lagats med garnet i fel färg, några stenhårda Ahlgrens bilar bakom kuddarna i en favoritfåtölj. "

5 kommentarer:

P sa...

Åh det där är så fint - såg det på tv - laddar du ner i ipoden ?

Åren Går sa...

Jag laddar ner alla sommarpratarna i ipoden och så lyssnar jag på mina promenader. Dock fick jag stänga av idag för att istället njuta av vår-fåglarna. /Adele

P sa...

Härligt härligt - är det mp3 ?

Adele sa...

Man laddar ner den som pod-version.

P sa...

laddade ner mp3 och det går jättebra att ha i mobajlen :-)-lyssnade till PO och hans slutord ringer fortfrande i öronen - du en gång ska vi alla dö - men alla andra dagar ska vi leva !