tisdag 9 februari 2010

Kulturen kallar hela jävla tiden

Upptäckte just att alldeles, alldeles underbare Moto Boy spelar i Skellefteå samma kväll som jag och F. har Gardellbiljetter. Hans spelning på Trästock ifjol hör till det bästa jag sett, och det var så oväntat. Det lilla jag hade hört var jag inte så överförtjust i, men på scen var det magi. Och numer tycker jag det är det magi i min mp3-spelare också.



Men trösten var inte långt borta. Gamle husguden Thåström spelar i Umeå 5 maj, på MADE-festivalen. Jag har återupptäckt honom eftersom han spelats så otroligt mycket i tonårsrummet här hemma under en period. Vad säger tanterna, visst är ni på? Biljetterna släpps 29 mars.



Jag känner ett djupt och intensivt behov av livemusik just nu.

3 kommentarer:

P sa...

Yes jag såg det - det kanske man skulle se Thåström på MADE - lyllo dig som ska på Gardell...

Anonym sa...

Jag ska absolut se tåström. Jag ÄLSKAR de två senaste skivorna och jag är också kär i tåström.
Lizzy

B2 sa...

Moto Boy - såå bra!!! skulle gärna se honom live ....
Gardell-biljetter - wow! Å dessutom kan/får du gå med F. De e stort!!
MADE - sista sparchansen för mig inför min kommande 50-talsresa ;)))