onsdag 26 januari 2011

Tack det räcker!

Jag har förlikat mig med att bo i norra Norrland. Jag gillar det, det är mitt hem. Jag gillar t o m vintern, men jag älskar när ljuset kommer åter och det finns hopp om vår. Ja, inte nu i januari - men sedan.

Blev väl lite nedslagen då jag såg rubrikerna på kvällstidningarna - jag vet inte vad som är värst - superkyla eller extremkyla - men hoppas att de har fel.

Kan tycka att något mittemellan frysa och skotta snö skulle vara att föredra - så, på min önskelista:
En fin vinter med mycket sol. Lite snö. Och temperatur kring -5 till -10.
Tack så mycket!

3 kommentarer:

P sa...

å du blev bönhörd åtminstonde för idag :-)

Anonym sa...

Du är allt kul du P :)
Och hav förtröstan Betty för jag har hört fågelkvitter två mornar i rad :)

kram
//Kelly

lizzy sa...

Ja, jag vill också ha det mildare, precis som idag!