tisdag 11 januari 2011

Året som gått och året vi fått(framför oss)

Åter i vardagen och ska arbete men vad händer?
Sitter här och tänker på er, livet och på året som gått och kan konstatera.....

Ett år av förändring på många sätt
En del kartonger var tung andra lätt

Året började med att vi firade vår yngsta tös
Det var en januarifest med ös
Maten lagades och paniken var nära
Men hon fick stöd och uppmuntran av sin kära

Februari och vecka åtta behöver inga ord
Men alla minns vi lampan över välfyllt bord
Backarna, vänskapen & lite bus
Uppfylld av kärlek, fjälluft & bus

Träna fick all min ledig under mars kan jag se
Tror att det var för att orka me

April var spännande och fokus låg på ekonomi
Ska jobba mig mot att bli ekonomiskt fri

Maj bestod av jobb och party både natt och dag
Tur man har ett extra batteri tänker jag

Juni Middagar med vänner kom tätt på given
Tur man vässat kniven
Bröllop på revet och familjefest med ståt
Alla hjälptes åt
Alla var glad och inget tjorv
Men jag glömmer aldrig all korv

Juli drog jag till Orsa
Träffade syrran till min morsa
Gjorde en historisk resa på många sätt
Hittade något i mig själv som kändes rätt
livet började te sig annorlunda & jag nynnar en sång
Sen packades och bars det flyttkartong på flyttkartong

Augusti en månad men det finns inga ord
Det var mer än en sak som ingen vill ha på sitt bord……

September nytt jobb, operation och ett span
Oj oj oj känslan var ovan
Fest hos Pebbles & Peba
Och…. ja må hon leva
Loppis och middag för B och natur
Vi kurar och håller ihop som en mur

Oktober Jobb jobb jobb och inte mycket mer
Jo kanske en fling
Men jag säger ingen ting


November jobb och många resor, rätt kul
Börjar tänka på jul
Hälsar på sonen och boendefrågan är het
Han får i uppgift, UT och let

December och månaden går i rött
Jul, annat kul och vinter trött

Nu har vi 2011 framför oss och livet har fått en ny dimension
Låt oss leva året i passion
Passion för allt gott vi har möjlighet till
Så stäng Tv´n sitt inte still
Gör något som känns att ni lever på rikt
Det är det som är minnen på sikt

Önskar er alla ett underbart 2011-01-11

5 kommentarer:

P sa...

ja vad ska man säga - sånt som är på rikt - det är rikedom det !
Underbar dikt om ett fint år,
Kramelikarma med förhoppning om ett fint år till !

Adele sa...

Kelly, vilken annan person än just du kan reflektera, fundera och sammanfatta året så rikt som du? INGEN. Ska personligen sparka ut 2010 all himmelens väg, och istället ta tag i 2011. Välkommen!

MariaPH sa...

Jaaa, vad ska man säga?
Du är fantastisk Kelly! på alla sätt och vis ♥

och året som gått ..... jag vill säga TACK! till alla ♥ & allt som hänt som berikat ytterligare, både ont och gott.

Säger som Adele - Välkommen 2011
& YES! jag är beredd på "rikt"

Varma vinterkramar =)

Betty sa...

Wow!

Fantastiska du!

kram

Lizzy sa...

Helt otroligt bra skrivit!