fredag 7 januari 2011

Idag är det precis 20 år sedan

nästan, hon är född vid 8 tiden på kvällen.
Så är det alltså dags den lilla fyller 20 - det känns fantastiskt och lite ofattbart. Det känns ockå hemskt, för nog är det en milstolpe och ja det är väl som dags, alldeles strax bor hon kanske inte här längre...helt plötsligt är något som har varit så stor del av ens liv på väg att försvinna och förändras. Vilket egentligen är bra för det är ju det man vill - men ni får ursäkta - idag måste jag få vara lite sentimental. Rik, stolt och glad är man ju (precis som Kelly säger.)
Och så här gick det till den dagen som M föddes;
Vi bodde i Yttersjö, en bit utanför stan. Betty var och hälsade på och hade stora M med sig (1 år och några dagar med sig). Jag var omåttligt less (en vecka över tiden). Vi fikade, rullade snögubbar, O, B, M och Jag. Åt lite mat - och när jag skulle diska så gick vattnet - men inte så mycket. Vi ringde lassa och de sa att vi skulle komma in - men att det inte var någon panik. L jobbade. Men jag skickade hem Betty, ringde syrran och L som skyndade sig - men det tog ju en stund - så när vi till slut kom iväg var det liiite bråttom. Det blev ilfart och när vi kom fram så föddes hon på 20 min, den sötaste lilla unge med korpsvart hår.

3 kommentarer:

Adele sa...

Åh så vackert! Och korpsvart håt, det skulle man inte kunna tro. Hälsa grattis från oss!

Betty sa...

Jag minns det som det var igår... det kan omöjligt vara 20 år sedan!

Och jag kan fortfarande ångra att jag åkte hem... men både syster J och L var ju på väg - att det sedan skulle dröja ett så långt tag innan de hann hem...

En fin vinterdag, ett fint minne och en fantastisk tjej!

puss och kram till er båda!

Anonym sa...

Och idag är den lilla söta ungen med korpsvart hår en stor, nyfiken & klok prinsessa med förändelig hårfärg Och hon har livet framför sig.

Önskar henne det bästa!

Kramar
//Kelly