måndag 27 september 2010

Fläckvis installerad

Först och främst, jättetack till alla som hjälpt mig med flytten och allt som hört dit. Helt otroligt, jag har aldrig varit med om något liknande, gick hur smidigt som helst.

Just nu råder dock fullständigt kaos hos oss. Och jag är så otroligt glad att kunna skriva "oss" igen. Har nog inte insett hur mycket jag saknat Tonåringen den här sommaren förrän nu när hon är hemma igen. Någon större konversation blir det inte, 90 % består av följande:
- Har du en aning om var min xxx finns?
- Nää, men har du sett min yyy?

Och i kväll ska jag få testa en hemlig veganrätt, bara en sådan sak!

Hur vi kan ha så mycket grejer trots att vi gjort oss av med massor övergår mitt förstånd. Gladast är jag att ha gjort mig av med katterna, som nu bor i nya goda hem (även om den påstått sociala tydligen bosatt sig i verkstaden och bara kommer ut och äter). Igår morse gick jag igenom en fas när jag undrade om jag skulle fortsätta dagen i pyjamas eller glida i festblåsan från mitt fyrtioårsfirande. Det löste sig. Däremot tog det ända till kvällen innan jag hittade några rena behåar. Djupt tacksam att jag gjorde det innan arbetsdagen idag, och jag tror även att mina arbetskamrater på Myndigheten är glada att slippa se mig dinglande runt i korridorerna.

I morse promenerade jag till jobbet pga försvunnen cykel som jag innerligt hoppas Tonåringen har glömt på sta'n istället för att jag fått den stulen. Knappa tjugo minuter i maklig takt och höstsol - underbart!

Internetlösa är vi fortfarande och jäkligt frustrerade över detta. Vill ni ha tag på mig rekommenderar jag telefon. Ja, jag bloggar just nu på skattebetalarnas bekostnad... Å andra sidan, utan både TV och internet gick det för en gångs skull riktigt bra att komma i säng i vettig tid och sju och en halv timmes sömn, it's the shit.

Kom förbi, vetja. Kaffeburken och kopparna vet jag åtminstone var jag har!

6 kommentarer:

P sa...

Underbart :-) det där med grejjorna är ett mysterium - jag hpller med - eller så hör det till medelålderskrisen att slå ut armarna och - säga - vart kom de ifrån och inget förstå.....tack själv Ingela vi har nu tvättat två underbara tvättar med den "nya" tvättmaskinen från dig - mys - och gott luktar dte också !

Adele sa...

Jag kommer gärna förbi, om någon vecka. Har rätt bra koll på kroppen nu. Men mamma ska begravas på fredag. Håller mig därför på denna sida av stan och fokuserar på detta. Sköt om dig!

lizzy sa...

Det kommer att bli så bra där! Och tänk att kunna gå till jobbet. Själv cyklar jag 25 minuter enkel väg.
Sen måste jag säga att enklare flytt har jag inte varit med om och jag förstår att humor är ett släktdrag hos er. Väldans trevligt var det.
Lizzy

Anonym sa...

Vad skönt att det är gjort! Och snart är det dags för dig att casha in min hjälp. Vi får höras och boka in exakt datum. Har jag ett gammalt mobilnummer, tro? Jag MMSade dig häromdagen och fick nåt kryptiskt meddelande om att det "gått ut" eller nåt sånt... LaL

QQ sa...

Messar dig imorgon LaL, vill inte riskera att väcka dig nu.

Anonym sa...

Låter hoppfullt & helt underbart normalt med efter flytten röran som uppstår. Perfa att du vet vart kaffet finns, tittar förbi vilken dag som helst och kanske kan jag då få ge dig ett handtag.

Kram
//Kelly