söndag 12 september 2010

Bästa sällskapet




Åh vilken dag och vilken kväll. Mina smaklökar har inte återhämtat sig riktigt efter den totala upplevelsen av - Kantarellsoppa till lunch, skogsvandring och fynd av trattkantareller, roddtur på vindelälven mellan diktalberna, allt i ljuvligt brittsommarväder, 7 lingon fann jag oxå. Sen sist men inte minst en lättgravad lax som sen blev ungsbakad, med en vitlökskoriandermangodoftande salsa plus en potatissallad med avocado,mozzarella, rödlök, mörkröda tomater, ruccola men en stänk av citronolivolja......aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh.
Allt detta med det bästa sällskapet, B2, Betty, La L, Q Q, Kelly och Mrs H. Diskussionerna var livliga som alltid - det är bara att kolla bilden nedan :-)
...kanske någon annan har bilder på middagen....

2 kommentarer:

QQ sa...

Du glömde för- och efterrätten. Jag och Betty är officiellt förnärmade.

Vilken härlig kväll och vilken Fantastisk Mat. Betvivlar att jag någonsin ätit bättre på restaurang.

B2 sa...

Ätit av resterna ikv =) Åhhh Ahhhh Mmmmmm Fantastiskt!!! Lika gott men jag saknade erat sällskap.

Tack för maten =)