lördag 18 september 2010

I valet och kvalet!

Jag har absolut ingen aning om vad jag ska rösta på i morgon! Jag svänger hit och dit. Jag är inte ens säker på vilket block jag ska tillhöra. Alla är ju så lika, bara med mer eller mindre trevliga ledare tycker jag. Jag orkar inte lyssna på valduellerna för jag tycker att det bara blir angrepp från båda sidorna, istället för att de berättar vad de vill göra. Sen tycker jag att det känns viktigast att inte SD kommer in. Så rösta måste man. Och demokratintårtan som vi alltid äter på valdagen ska bakas idag. Och kanske har jag tur att jag får en uppenbarelse i natt som säger vilken väg jag ska gå. Eller så får jag göra en sådandär test på nätet och se var jag hamnar. Tänk att det kan vara så svårt att göra det rätta valet!
Men besluta sig måste man.

4 kommentarer:

QQ sa...

Fantastisk tanke med demokratitårta! Får bli det hos mig 2014, just nu är det mikromat som gäller i ett hem under avvecklande.

Och jag har egentligen MYCKET att säga om VAD du ska rösta på, men jag vill inte riktigt göra det här, vi har ju hållit bloggen ren från partipolitik och det känns rätt att ha det så.

QQ sa...

Men ring mig gärna för rådgivning ;-)

Anonym sa...

Håller med det är viktigt att rösta. Och jag säger som QQ, ring om du vill ha rådgivning eller besök valstugorna.

Kram//Kelly

Adele sa...

Vi älskar ju varandra fastän vi inte röstar på samma sida. Viktigast är ju att du beslutar dig och röstar. Puss på dig!