måndag 1 juni 2009

Ute och inne

eller
Diss och Hiss,
Flipp och Flopp,
Bu och Bä...

Kommer inte på något bra att döpa en "Inne - Ute lista" till..

Skyller min hjärna på jet-lag (undra hur länge man kan skylla på det - egentligen?!) och är inte så där särdeles kreativ på kvällskvisten, men jag tror att vi, mina damer, kan komma på en alldelens egen upp eller ner-synonym.

Just nu så Dissar jag:

- Allt glas på marken där man vill cykla.
- Alla som cyklar i bredd (2 eller fler, och som ser förnärmade ut när man möter och vill fortsätta frammåt)


Just nu Hissar jag:

- Sommaren. Nu blommar äppelträden också!
- Nedräkning till semester del 1. Mindre än två veckor kvar!

Vad står på just din hiss/disslista??

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hyllar livet och naturen :-) och
sågar alla som skräpar ner.

Kanske dags att ta upp kampanjen, Håll Sverige rent igen.

/Kelly