tisdag 9 juni 2009

Tjuvlyssnat på riktigt

På planet från Kiruna till Stockholm

scen 1.

Ung kille ~20 år - uppenbarligen orolig och förtvivlad: - Jag ska sitta på 5a. Hur hittar jag 5a?? Jag måste hitta 5 AAAA. (med lite panik i rösten...)

scen 2.

Samma kille som just satt sig till flygvärdinnan som hjälpt honom till hans plats:

Killen - Ja, nu är jag törstig. Komm du med vagnen nu?
Flygvärdinnan - Nej, inte förrän vi är uppe i luften
Killen - Men jag brukar få dricka innan vi startar
Flygvärdinnan - Nja, det tror jag minsann aldrig har hänt...
Killen - Då vill jag ha en gin och tonic!

(På SAS inrikes. Skulle inte tro det...)

scen 3.

Samma kille någon timme senare i samtal med en kvinnlig bekant i samma ålder om att åka till Stockholm.

Killen - Asså, jag tyck det ä som mycket folk när jag åk till stan...
Tjejen - Jaha, menar du Lule?
Killen - Nej, i Kiruna...

1 kommentar:

QQ sa...

Vilken obildad typ.

Det är ju Schellet som är staan. Det vet väl alla?