söndag 7 juni 2009

Djävulsklockor!

För några år sedan planterade jag några vita blommor i EN rabatt. De var så fina och lyste upp rabatten så fint. Men jag vissste inte då vad som skulle hända. De har tagit över hela trädgården! De marscherar fram i sådan takt att min käre granne kom på det passande namnet Djävulsklockor. De är överallt, jag har säkert slängt 100 stycken idag och det finns säkert 100 till och de är överallt. Till och med bland stenarna. Det känns lite tröstlöst, för det känns som att jag sliter upp tio stycken och i samma stund kommer det 10 nya. De hånskrattar åt mig!
kanske är det så att det kommer att bli kackerlackorna och mina djävulsklockor som kommer att överleva allt. Det skulle inte förvåna mig.
mrs Lizzy

3 kommentarer:

Adele sa...

Min syster-yster vill gärna få plantor, kanske hon kan komma och rädda dig från några?

Anonym sa...

Ja!det får hon så gärna!

Anonym sa...

Låter som en perfekt växt att plantera, den sköter sig själv och till slut måste den ha trängt iväg all annan växtlighet och då måste det ju innebära att det är djävulskt snyggt ;-)

Kram/Kelly