måndag 18 april 2011

Måndagmorgon i naturen

I morse gick jag ut på balkongen för att hämta lite luft och såg en av årets första flugor som flög runt på det där vingliga, förvirrade och lätt berusade sättet som de gör så här års. Smack sa det, så satt hon fast i vad som antagligen var årets första spindelnät på min balkong. Spindelnätet sopade jag raskt bort och råkade nog av bara farten döda den i och för sig redan dödsdömda flugstackarn. Jag gissar att hennes sista tanke var att fan ... jag skulle nog ha sovit några veckor till. Något liknande tänkte säkert spindeln också när han kom tillbaka. Tänk er själva, här hade han renoverat och gjort fint inför balkongsäsongen och så är det någon jäkel som har rivit alltihop så det bara är att börja om igen. I jämförelse var min normaltröga måndagmorgon inte så illa.

Inga kommentarer: