torsdag 7 april 2011

Favoritsaker

Imorse när jag cyklade på jobbet insåg jag hur glad man faktiskt kan vara åt att ens´cykel fungerar. Har lagat punka och så passade jag på att sätta dit en ny ringklocka också. Så jag cyklade och plingade lite när det passade och att cykla är verkligen en av mina favoritsysselsättningar.
Senare idag har vi åkt tur å retur och hälsat på pappa som just nu ligger på lassarettet, då han åkte på en kraftig lunginfalmmation i måndags. Han mår bättre nu men är liten och svag. Imorgon fyller han 85 år. Så vi hade också då med oss en liten present. Till saken hör att min pappa är lite petig med saker. Det ska vara rätt på alla sätt. Otaliga är de presenter som vi har lämnat tillbaka för att det var fel färg, onödigt eller kläder som inte var rätt storlek, tunnhet och så vidare. Idag hade vi köpt en klocka, med vit botten och svarta siffror.
Han orkade inte ens öppna paketet - men vi öppnade och visade - och då sa han
- Nej men det där var en helt annan sak
- Det där vill jag ha - och när vi gick så sa han att det var den bästa presenten han hade fått och skrattade, så klockor och att se tiden,en favoritsak helt enkelt ! En annan av mina favoritsaker är glada pappor och att Skellefteå AIK vinner.
Vilka är era favoritsaker ?

3 kommentarer:

Adele sa...

Så roligt att pappa blev glad över sin födelsedagspresent. Och vad gör mig glad? Åh, det är mycket. Små detaljer egentligen. Som att lilla R är glad när hon går till skolan. (vilket hon alltid är) Att det är fredag. Att höra Maria PH sjunga denna sång när vi är på väg upp i liften. Att huset är nystädat. Att jag har 3 utomlandsresor att se fram emot detta år. Att jag lever!

Anonym sa...

Verkligen härligt att få ta del av denna vackra vardagshistoria.

Och jag måste säga som Adele,otaligt är det som gör mig glad....Inte enkelt att peka på en sak men det kan sammanfattas till människor i kombination med levandelivshändelser pling pling

Kramar
// Kelly

MariaPH sa...

Men gudis va många verser som jag inte kan!!!
Adele, du får lära dig resten åsså tar vi den tillsammans nästa gång påväg upp i liften =)