fredag 4 september 2009

Arlanda

Här är vi nu dottern å jag lite sådär morgonmosiga -fortfarande, trots en massa frukost, kaffe, juice, skinksmörgås och pannkakor mums. Det är mysigt här, tycker jag. Allt glas och ljus och flygplatser är speciella, fyllda av förväntan och upplevelser och längtan. Avsked och möten mellan efterlängtade.

Finns en bra film om det där och jag tycker verkligen att det stämmer. Ibland brukar jag åka hit från "storstan" lite i förväg bara för att få insupa atmosfären av allt det här. Sky city är ju dessutom ett enda stort ljusrum, med mycket rymd och luft. Om jag får tycka ngt så är det en riktigt lyckad arkitektonisk skapelse. Jag får ofta en stor rokänsla av väldigt höga, ljusa luftiga glasiga rum. Lätt att andas liksom.

Senare i em bär det iväg - Holland here we come ! Amsterdam - spännande - har jag aldrig varit i och så har jag blivit lovad en naturfågelskådningssöndag av A, så kikaren är med den här helgen oxå. De hade haft duvhök i trädgården. Det säger en hel del om var de bor....Petten närmare bestämt - typ i ett reservat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha så mysigt och njut av resan, ljusa luftiga rum med rymd och varandra.

/Kelly