tisdag 1 mars 2011

Vardag

Lurade till i soffan lite efter maten. Skulle bara kolla lite på nyheter och eftersom det kändes rätt trist så blundade jag och tog en liten kraft lur*.

Vaknade av att frustrerad dotter väcker mig - hon ville diskutera lite skolarbete med mig.

"Men Mamma, du gör ju inte ens en ansats att stiga upp!!"
"Om du visste hur mycket jag försöker stiga upp inombords. Det bara inte syns på utsidan..."

Sedan så skulle jag vara lite bollplank både vad avser företagsekonomi och samhällskunskap. Åtminstone det förra har sedan länge förpassats i ej så ofta använda vindlingar i hjärnan. Hjälp!

Kvällen avslutades med att jag och dottern bokade en resa till det platta tulpanlandet.
Jihaa.

På det stora hela en finfin tisdag!


* Svenska för power nap

2 kommentarer:

Adele sa...

Haha. Och ikväll ska du boka en resa till Italien för dina vänner. En helt underbar onsdag alltså.

QQ sa...

Åh. När åker ni? Om QQ-dottern inte kommer iväg till Tyskland kanske vi hänger på...