tisdag 28 december 2010

Vattendelare

Var på annandagskonsert igår, och såg ett band som hade lyssnat alldeles för mycket på Ebba Grön och Sex Pistols. I och för sig vet man ju inte om man kan lyssna för mycket men influenserna var tydliga om man säger så.

Jag och H tittade oss omkring i lokalen och konstaterade:
1. Vi skulle kunna vara mammor till flertalet av de var där
2. De flesta var inte födda när Ebba Grön hade sin storhetstid
3. ... och vi har sett Ebba live. Och det hade inte många gjort som var på Scharinska i söndags.

Och det är en vattendelare - de som har sett och de som inte har!

Vidare konstaterade vi att

4. 80-talet är tillbaka, både i frisyr och mode. Inte alltid helt lyckat.


hehe.

Så, dags för lite Ebba på bloggen:

5 kommentarer:

P sa...

:-) Åh ja vi är små reliker.....och våra föräldrar upptäcker plura och di leva tillsammans med Lasse B och LillBabs i programmet så mycket bättre...ur led är tiden..kram

P sa...

Jag är då förresten rätt förtjust i 80-talet har jag kommit på, pudelfrilla, pumps, tights och mycket färg och disco Yes (och så en himla massa bra musik)

lizzy sa...

80-tals musik älskar jag, men just modet känns inte så snyggt tycker jag. Annars är det ju fantastikst att man sett ebba grön

P sa...

Hehe mycket var hemskt men en del är lite kul och fulsnyggt och vit t-shirt till svart kavaj med uppkavlade ärmar till både killar och tjejjer wow

Anonym sa...

Jag har sagt det förr och säger det igen. "Förälder på stan känslan" är inte kul när man är ute och roar sig.

Men 80 är läckert och just idag känns det King att kunna säga Bin there, done that!

Kram
//Kelly