söndag 19 december 2010

Igår kväll

fick vi i familjen Lizzy en ny temporär familjemedlem. Djurskyddet har ju annonserat att de behöver julfamiljer till hemlösa katter som väntar på ett riktigt hem. Igår kom vår julkatt, en tjockis på 1 1/2 år som vi kallar Barbro. Denna glädje att få hjälpa till är enorm. Det känns som om att jag är alldeles varm inombords. Till och med herr Lizzy som innan vår Barbro kom hem till oss kände en viss tvekan om att ta emot en julkatt känner sig som en god människa nu. Vår egen katt Johansson och hunden Astrid är än så länge tveksamma till våra nya kamrat, men de kommer säkert förstå tjusningen med att hjälpa till inom kort. Hoppas jag. Barbro ska stanna till den 10/1 och vissa katter behöver bara få bo hos någon några dagar. Då deras fodervärdar reser bort. Man behöver alltså inte ta hand om dem för alltid. Så jag kan rekomendera denna goda gärning för er alla!
God Jul på er alla önskar Lizzy

2 kommentarer:

Adele sa...

Varför misstänker jag då att Barbro kan få stanna? :-)

Anonym sa...

Du är en fin hjältinna du Lizzy
Och jag förstår om Barbro är lycklig!

Kram
//Kelly