tisdag 28 december 2010

the Ramones

För många år sedan spelade faktiskt the Ramones på torget i Skellefteå. Lätt surrealistiskt.
Vi tog med barnen dit, de var inte stora - men jag har idogt hävdat att de någon gång skulle få cred för att de sett Ramones live.

Äldsta M berättade att första året i gymnasiet så hade en tjej en Ramones t-shirt på sig. M tänkte pröva mammans tes och sa glatt: "Jag har sett Ramones live" tjejen tittade på tröjan, ryckte på axlarna och sa: "Jaha, jag har köpt den här tröjan på HM..."

Så mycket för musikalisk fostran.

Fast för Yngre M så funkar det. Några av hennes kompisar tycker Ramones är jättebra och de är sjukt impade att M sett dem...

3 kommentarer:

lizzy sa...

Ja, tänk att vi sett ramones! Förrut hade vi blitzkrieg bop som startsång då vi skulle göra något roligt.

Anonym sa...

Ja tänk!

Kram
//Kelly

Anonym sa...

Man ska vara jävligt lycklig att ha sett ramones, själv var jag 3 år när dom la av, så har aldrig sett o kommer aldrig att få se dom live och det gör mig pissed off!