söndag 29 juni 2008

Vänner


Hjälp, mitt första inlägg. Efter två dygns funderande har jag nu valt det vackraste jag vill ge er, nämligen Svante Thuresson, Nina Persson och Plura med den fantastiska sången "vänner". /Adele



Jag går nedför gatan, jag har solglasögon på
Jag tänker på de år som gått och människor omkring mig bara går förbi.
jag skulle väl ha ringt, eller svarat på ditt brev. Men tiden räckte inte till för vänner.

Vänner, vänner, vänner, vänner

Jag sitter i en bar, jag har solglasögon på.
Ensam med min öl i detta rum finns igen människa jag känner.
Ni var alltid där, i det svarta eller blå.
Vi talade om allt precis som vänner.

Vänner, vänner, vänner, vänner

Bakom mina solglasögon är allting som förut.
Jag har en 8 millimetersdröm som aldrig tar slut.

Jag sitter i en taxi, jag har solglasögon på.
Bakom mig brinner broarna, det är svårt att säga vad det är som händer längre.
Tack för alla skratt, det goda som vi haft.
Jag borde hållit hårt med mina händer!

Vänner, vänner, vänner, vänner



1 kommentar:

Anonym sa...

Fin låt - och fin bild!

/Bettan Boopan