måndag 30 juni 2008

...och vilka är vi då?

Kan det verka som om det är en ovanligt schizofren person som har den här bloggen? Möjligen, om det vore så enkelt att det bara är en person, men nu är vi ju flera. Tillsammans har vi över 400 år av livserfarenhet, vi kommer från olika ställen i landet även om en majoritet har fötterna nedstoppade i den norrländska myllan. Ungefär hälften är singlar, vi har väl sisådär 25 barn tillsammans – varav 7 killar – om jag räknat rätt. Hur det kan slumpa sig! Vi jobbar med olika saker, har olika utbildning, röstar olika, har olika intressen – även om många sammanfaller. Trots alla olikheter har vi mycket gemensamt, det kommer nog att visa sig här på bloggen. Och så trivs vi tillsammans, skrattar ofta och busar men står bredvid och stöttar när det blåser också.

Några har känt varandra hela livet och några har dykt upp allt eftersom.

Åh, ni underbara människor som berikar mitt liv. Ofta tänker jag på hur lyckligt lottad jag är som har det så här. Och det här ska ni veta – det här är inget sentimentalt fyllesnack.

Puss på er i sommarnatten!

/Betty Boop

PS
Jag vet i alla fall att ALLA tycker om god mat och choklad.

2 kommentarer:

Åren Går sa...

Ja, choklad och god mat är ju alltid gott.
Och tänk att vi bara har 7 söner, annars finns det ju så mycket söner.
Mrs Lizzy

Åren Går sa...

vi gillar ju inte bara choklad och mat...vi gillar dig oxå!