söndag 29 juni 2008

Hångla.....Får jag lov?

En bunt ”tanter” som förgyller varandras vardag är min micro beskrivning av oss.
Glamour, vardag, snygga kläder eller trasor olika utseenden med olika personligheter och så allt snack om aktuella händelser, män och sex men framförallt vänskapen de är vi. Det är verkligen en skön känskla, att få dela allt från de mest triviala till det seriösa livsfrågorna med er.

De här är ett helt nytt sätt för oss att hålla samtalet igång och det känns otroligt spännande, lite kittlande att faktiskt bjuda in så många i vårt samtal......våra liv.......ja våra "hemligheter"..... men också otroligt bra om vi kan dela med oss av lite klokskap

När jag cyklade hem i den underbara sommarnatten slogs jag av en tanke......Tur att krogen är en sexuel frizon där jag som kvinna, du som man & vi som mänmniskor får visa att vi är sexuella varelser. Skulle kanske vara roligare att handla på ICA Maxi om man fick eller tordes vara lite mer frisläppt vid mjölkdisken :-) Kanske vore bra för alla parförhållanden, ja ett sätt att hålla glöden uppe i äktenskapet.

Ute & raggar eller flörtar skillnaden är marginell men hur fan gör man om man tröttnat på spelet? Inte vill delta. Men vad händer om jag väljer bort att spela med?
Är inte i desperat behov av ett förhållande men lockad av det manliga könet.

Så dagens fråga från en singel till er gifta kvinnor Var ni med i de traditionella spelet stog och såg snygg ut & vart uppplockad. Eller klubbade ni ner er man, kastade upp honom på axeln, bar hem honom och så var saken biff? Och hur gör singeljag som inte vill vara med i spelet & just nu bara längtar efter lite kvalificerat hångel? Och hur f-n ska en gift man kunna vara ”lagom” sexuell när han verkligen vill ha sex?

1 kommentar:

Anonym sa...

Här tänkte man komma med något djupsinnigt som: tömma baren och stänga stället och vänta ända tills augusti innan man får dansa till bra musik på lokal... (Att dansa i sitt eget vardagsrum räknas inte som lokal)... eller så.

Och så kommer det ett filosofiskt inlägg från Kelly som lämnar mig helt mållös, så jag drar till stranden istället och funderar lite.

/Betty Boop
(som också längtar efter lite kvalificerat hångel)